Waar moet je op letten bij het organiseren van een bedrijfsfeest?

Heb je de organisatie van het eerstvolgende bedrijfs op je genomen? Dan komt er behoorlijk wat zaken kijken voor het organiseren hiervan. In dit artikel bespreken we de belangrijkste zaken voor het organiseren van een bedrijfsfeest.

Locatie van de netwerkborrel

Het kiezen van de juiste locatie is zeer belangrijk. Ben je nieuw bij een netwerkvereniging dan is wellicht jouw bedrijf de ideale locatie voor het organiseren van een netwerkborrel in combinatie met een bedrijfsfeest. Dan heb je niet alleen de kans om te netwerken, maar daarnaast kun je ook nog eens je eigen bedrijf van zijn beste kant laten zien. Wellicht zijn er wel potentiële klanten die zich tussen de aanwezige gasten bevinden.

Het kiezen van de genodigden

Het kiezen van de genodigden is ook iets waar in sommige gevallen over nagedacht moet worden. Bij een bedrijfsfeest voor het personeel, sponsoravond op de vereniging of borrel van de netwerkvereniging staan de genodigden al vast. Op het moment dat je iets van een jubileum organiseert ligt dit weer anders. Wil je bijvoorbeeld je vast klanten en relaties bedanken of wellicht ook potentiële klanten uitnodigen?  

Het vinden van de juiste catering

De catering is een zeer belangrijk onderdeel bij het organiseren van een netwerkborrel. Hierin is de keuze in catering ook volledig afhankelijk van het publiek. Zo zal er bij sponsoravond van de plaatselijke voetbalvereniging heel wat ander eten & drinken worden voorgeschoteld dan wanneer Shell hun belangrijkste zakelijke relaties uit zal nodig. In welke segment zit jouw publiek? Afhankelijk hiervan kun je de juiste cateraar kiezen en vervolgens samen bepalen wat voor eten en drinken er geserveerd zal worden.

Creëer een goede sfeer

Om een goede sfeer op de bedrijfsfeest of borrel te creëren is het inhuren van DJ voor uw bedrijfsfeest een verstandige keuze. Zij kunnen met behulp van een drive-in-show een heel programma in elkaar zetten. Dit zal in samenspraak gaan. Hierbij wordt er gekeken naar het publiek en het type feest. Zo zal een feest waar zakelijke relaties worden uitgenodigd vele malen formeler zijn dan een bedrijfsfeest waar alleen het eigen personeel bij aanwezig zal zijn.

Posted in .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *