P & O Adviseur

Iemand die als HR adviseur werkt wordt vaak ook wel P & O adviseur genoemd. Een P & O adviseur, geeft advies en ondersteuning aan de directie, de managers en soms ook aan de medewerkers op het gebied van personeel en organisatie. Werkzaamheden die hieronder vallen zijn bijvoorbeeld het opstellen van een personeelsbeleid, het verzamelen van informatie en gegevens en het onderhandelen over arbeidsvoorwaarden met het personeel. Een P & O adviseur moet naast papier werk veel met mensen bezig zijn, waarbij af en toe echt een luisterend oor geboden moet kunnen worden. Hierbij zal een P & O medewerker bij problemen tussen managers en medewerkers moeten kunnen bemiddelen. Dit soort problemen kunnen bijvoorbeeld gaan over de uren, lonen, werkzaamheden. Maar ook hele andere zaken, zoals het kinderdagverblijf Rotterdam dat niet met flexibele uren werkt, waardoor het lastig wordt om aan de eisen van de werkgever te voldoen voor een medewerker met kinderen. Misschien kan een P & O adviseur bemiddelen, waardoor de uren van de medewerker aangepast kunnen worden op de uren van het kinderdagverblijf.
Als P & O adviseur heb je verschillende taken, hieronder zie je een greep uit de taken van een P & O adviseur.
-Een P & O adviseur geeft ondersteuning bij aanname en ontslag
-Een P & O adviseur stelt het personeels- en organisatiebeleid op of onderdelen daarvan
-Een P & O adviseur kan advies geven aan het management over zaken zoals leidinggeven en het ontwikkelen van hun medewerkers
-Een P & O adviseur houdt de administratie van personeelsinformatie bij en verzorgt daarbij ook de bijkomende rapportages
-Een P & O adviseur geeft ook advies over functioneringsgesprekken, salarissen, opleidingen en beoordelingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *